زنان !ياران امام عصر

فرهنگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
سلام علی آل یس سلامی چو بوی خوش آشنایی به وبلاگ صبح امیدخوش آمديد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مفيد ترين مطلب را انتخاب كنيد.

زنان !ياران امام عصر
نویسنده : خدیجه
تاریخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391

 چرا از ياران آقا فقط 50 نفر آنها زن هستند؟

احاديثي كه تعداد زنان شركت كننده در قيام امام مهدي (عج) را تبيين مي نمايد، متفاوتند. در حديثي از امام باقر ـ عليه السّلام ـ آمده كه تعداد زنان ياري دهنده امام عصر پنجاه تن مي باشند.[1] و در حديث ديگري از رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ اين تعداد را چهارصد زن دانسته است.[2] و روايتي از امام صادق ـ عليه السّلام ـ آن را سيزده زن دانسته است.[3] با توجه به اين اختلاف، هرگز نمي توان تعداد دقيقِ زنانِ شركت كننده در نهضت امام را بيان نمود تا آنگاه دربارة تعداد اندك آنها نسبت به مردان بحث نمود.
ادامه...
چرا تعداد زناني که از ياران حضرت مهدي(علیه السلام) خواهند بود کم است؟
بنابر آنچه از روايات استفاده مي شود، ياران حضرت را سه گروه تشكيل مي دهند: 1. 313 نفر ياران خاص كه در ابتداي ظهور خدمت حضرت اجتماع مي كنند؛ 2. لشكر و گروه ده هزار نفري كه با اجتماع آنان خروج صورت مي پذيرد؛ 3. عموم شيعيان و ارادتمندان كه در طول حركت امام مهدي(ع) به ايشان ملحق مي شوند.
ادامه...
یاران حضرت را چه گروه هایی تشکیل می دهند و نقش زنان چیست ؟
بنابر آنچه از روايات استفاده مي شود، ياران حضرت را سه گروه تشكيل مي دهند: 1. 313 نفر ياران خاص كه در ابتداي ظهور خدمت حضرت اجتماع مي كنند؛ 2. لشكر و گروه ده هزار نفري كه با اجتماع آنان خروج صورت مي پذيرد؛ 3. عموم شيعيان و ارادتمندان كه در طول حركت امام مهدي(ع) به ايشان ملحق مي شوند.
ادامه...
نقش جوانان در کمک و یاری امام زمان (علیه السلام) چیست ؟
آنچه از روايات استفاده مي شود اين است كه جوانان در دو زمينه نقش ايفا مي كنند. الف. در جريان ظهور: بنا بر روايات اكثر ياران حضرت را جوانان تشكيل مي دهند(در روايتي از امام علي(ع) نقل شده است: «اصحاب مهدي جوانان هستند كه پير در ميان آنان نيست. مگر مثل نمك در غذا»(بحار، ج52، ص 333)). اينان كساني اند كه قبل از ظهور دست به خودسازي زده و خود را براي ياري امام زمان آماده كرده اند و در زمان قيام همراه با حضرت مهدي، به مبارزه با مظاهر شرك و ظلم مي پردازند.
ادامه...
313 نفر بعد از ظهور چه مي کنند و آيا الان هستند يا رجعت مي کنند ؟
الف.ياران حضرت، بعد از ظهور، تحت امامت و راهنمايي ايشان به وظايف ديني خود همت مي گمارند و آنچه را حضرت از آنان مي خواهد به بهترين و کاملترين صورت انجام مي دهند. و زماني که پيمانه عمر آنان پايان يافت از دنيا مي روند.
ادامه...
صفات313 نفر یاران امام زمان (عج) چیست؟
 امام عصر در انتظار آنان به سر می برند، آنان از اقصی نقاط عالم جمع می شوند ، نخستین بیعت کنندگان با حضرتند ، مدافعان مخصوص و محافظان ویژه امام زمانند ،پرچمدار و حاکمان روی زمینند ، کسانی هستند که در یک ساعت از اطراف عالم به محضر امام زمان می رسند ، آنان با نام ونسب و نام پدر در نزد اولیای دین معروفند ، به دلیل آنکه دست خدا هم
ادامه...
آيا كتابي وجود دارد كه نام و نسب و نيز شهري كه 313 يار امام زمان ـ ع ـ در آنجا هستند را گفته باشد؟
به طور كلّي مي توان ياران حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ را به دو گروه عام و خاصّ تقسيم كرد. ياوران عام آن حضرت عموم مردمي به شمار مي آيند كه در عصر ظهور به ياريش بر مي خيزند و در اجراي فرمان هاي او تا پاي جان مي كوشند. از اين رو يكي از تعاليم اسلامي اين است مردم از خداي بزرگ بخواهند آنان را از ياوران امام زمان ـ عليه السّلام ـ به شمار آورد.
ادامه...
ممكن است توضيح دهيد،چگونه با جمعيت روز افزون بشر، حضرت صاحب الزمان عليه السلام با سيصد و سيزده نفر دنيا را مسخر مى‏ فرمايد؟
بر حسب روايات و احاديث‏ شريفه،وقتى حضرت صاحب‏ الامر عليه السلام ظاهر مى‏ شوند،نخست‏ سيصد و سيزده نفر از خواص اصحاب آن حضرت در مكه حاضر خدمتش مى‏ گردند و وقتى عده اصحاب و اجتماع كنندگان به ده هزار نفر رسيد از مكه خارج مى‏ شوند . و اما غلبه آن حضرت و حكومت جهانى اسلام،ممكن است‏ بطور اعجاز و خرق عادات انجام يابد و ممكن است‏ با فراهم شدن اسباب و علل ظاهرى باشد و ممكن است‏به هر دو نوع واقع شود،چنان كه پيشرفت و غلبه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم و قواى اسلام به هر دو نوع بود.
ادامه...
آيا 313 نفر تکميل شده اند و آيا ظهور منوط به تکميل تعداد آنها است ؟
به نظر مي آيد مراد شما اين است كه آيا در ميان اين همه افراد، تعداد 313 نفر يار وجود ندارد؟ بايد گفت: همان گونه كه يك رشته علل و عوامل باعث غيبت شد و مردم از نعمت وجود امام ظاهر محروم شدند، همچنين ظهور امام نيز مشروط به تحقق زمينه ها و شرايط آن است و تا اين شرايط فراهم نشود، ظهوري نخواهد بود. يكي از شرايط عمده، وجود ياوراني است كه به همراه امام بار قيام را بر دوش بكشند و تا آخر از همراهي و ياري رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارند.
ادامه...
آیا تعداد313 نفر از یاران امام زمان از زمان غیبت صغری تا زمان ظهور منتظر است یا فقط 313 نفر در عصر ظهور را شامل می‌شود؟
ابتدا باید دانست 313 نفر اولین افرادی اند که در آغاز و طلیعه ظهور به حضرت مهدی (عج) می پیوندند. از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام روایت شده که یاران مهدی در آخرالزمان 313 مرد هستند به تعداد یاران بدر، در ساعت واحدی گرد می آیند(1) و به یاری امام مهدی (عج) می پردازند. در روایاتی نحوه گرد آمدن آنان بیان شده که برخی از آنان شبانه از خوابگاه خود مفقود و بامدادان در مکه حاضر می شوند و برخی از آنان روزانه بر ابرها حرکت می کنند و ...به مکه می آیند.(2
 




:: موضوعات مرتبط: , حجاب وعفاف , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صبح امید و آدرس tagbakhshiyan1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 1220
:: کل نظرات : 3317

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 34
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 6360
:: بازدید سال : 26030
:: بازدید کلی : 327736

RSS

Powered By
loxblog.Com